søndag 18. april 2010

NKK - Bergen 17 - 18 april 2010

Det endte med 2 RØDE SLØYFER. Nr 1 Kval og Nr 1 Konk. Som ny i hundeverden må jeg inrømme at jeg ikke vet hva det betyr....
Men nok om det! Jeg fikk hjelp av en supergod kollega av meg ,som også stilte sin Chinese Crested, til å følge Kompis i ringen. Jeg ble rammet av en av mine desiderte dårlige sider som er PRESTASJONSANGST!!!! Ikke psykisk angst da, men jeg har en lei tendens til å prestere dårlig når det er kjentfolk som ser på meg. Da ville jeg ikke at det skulle gå utover Kompis.

Så! Iallefall. De klarte seg fint, selv om "Komperen" var ganske livlig, hehe.....

Kritikken ble:

Meget bra type. Korrekt proporsjonert. Foreløpig litt lett i kroppen. Kunne vært bredere over skallen. Litt slappe ører. Korrekt bitt. Bra overlinje. Beveger seg lett med bra steg. Litt oppspilt, men hyggelig temperament. Bra pels. Testikler OK.

Konklusjon! Mye BRA! Neste gang skal det bli bedre. Da skal jeg øve mer og holde min prestasjonsangs for meg selv.....

Har akkurat meldt oss på i Kr. Sand. så vi stiller der så lenge Arild er hjemme :-)

3 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med to rødsløyfer! :) Bra at du har blitt bitt av basillen, det er litt morro også. ;-)

    SvarSlett
  2. Grattis igjen - bra jobba. Helt utrolig hvordan nervene kan sette en ut av spill. Jeg syns det bare blir verre og verre.
    Har "stjålet" bildet jeg. Håper det er OK

    SvarSlett
  3. Tack för grattiset och grattis själv till fin kritik på utställningen!

    SvarSlett