tirsdag 29. desember 2009

Tilbakeblikk...

Nå er det snart 3 måneder siden ønsket mitt om å få seg hund gikk i oppfyllelse. Jeg visste hva jeg ville bruke hunden til men med alle rasene å velge mellom tok jeg meg en rasetest for å se hva som ville passe meg. Jeg endte opp med Australsk Kelpie - litt overraskende siden jeg aldri hadde hørt om rasen før.

Min samboer har hatt Husky tidligere så valget sto nå mellom Husky eller Kelpie. Ingen kan si at jeg ikke går grundig til verks og det gjelder i dette tilfellet også. Jeg søkte på nettet for å lære mest mulig om Kelpien og jo mer jeg leste, jo mer overbevist ble jeg om at dette var hunden for meg.

3 uker senere kjørte vi over fjellet mot Hønefoss og oppdretter Redqliff for å hente vår First Companien, eller Kompis som er kjælenavnet hans. Det er vel også det som betegner han best. Fra dag en slo han seg ned hos oss med den største tillit du kan tenke deg. Han er supertålmodig med vår datter som til tider kan være en smule klengete. Det tok litt lenger tid før han fant tonen med katten vår, Tuffi, men det kan nok skøyerfanten takke seg selv for!

Dagene flyr og nå går det mot et nytt og spennende år. Vi har nettopp fullført grunnkurs i lydighet som var en stor AHA opplevelse for både eier og hund. Veldig lærerikt!

Neste mål er å trene - trene - trene og... trene!

Deretter satser jeg på mer lydighet før jeg våger meg på Agility. Det er Agility som er det endelige målet men har skjønt at det ligger mye trening bak så jeg kaster meg ikke ut på dypt vann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar